Mislukte CAO-onderhandelingen tussen de PO-Raad en de vakbonden

01 april 2016
Onderhandelingen over een nieuw cao zijn door de PO-Raad en de vakbonden afgebroken. Dit heeft directe negatieve consequenties voor de praktische uitvoering van de dagelijkse onderwijspraktijk.
Minder geld voor onderwijs en een loonsverhoging. Vervanging bij ziekte en flexibiliteit binnen de formaties wordt steeds problematischer enz. enz.
Dit alles in een tijd waarin het aanbod van leerlingen qua diversiteit toeneemt en waarbij de maatschappelijke verwachtingen continu naar boven worden bijgesteld. Juist nu verdient onze beroepsgroep de nodige ruggensteun.  Wij dringen bij beide partijen aan op een snelle en adequate  oplossing  voor de ontstane problemen zodat werken binnen het onderwijs ook werkbaar blijft!

Lees ook de brief die Dhr. R. Venema, directeur-bestuurder Stichting PCOK, heeft doen uitgaan naar het onderwijzend personeel binnen de PCOK.