Studiedag van Werkdruk naar Werkgeluk

19 februari 2015
De stichting PCOK denkt na over de werkdruk en het werkplezier. Onder de titel “van Werkdruk naar Werkgeluk” is op 16 februari een studiedag gehouden met verschillende workshops.

De dag werd geopend door Guido de Bruin, de verhalenverteller van koepelorganisatie Verus. Hij vertelde het Bijbelse verhaal van de talenten. Natuurlijk werd nagepraat over hoe wij onze talenten inzetten voor de leerlingen, de collega’s en de school.

Daarna volgende twee workshoprondes Deze workshops werden bezocht door teamleden van alle PCOK scholen. Onder deskundige leiding is nagedacht over veerkracht, over feedback geven, over timemanagement etc.

Hieronder een paar uitspraken van leerkrachten:

“Dat ik meer tijd / rustmomenten op een dag moet nemen en aandacht moet geven aan wat mij op dat moment bezig houdt.”

“Het resetten / de drie minuten test vind ik een goede aanrader. Leuke zinvolle workshop! Vooral in deze “woelige” tijd.”

“Het is iets om met het team te bespreken en ook eventueel met kinderen te gaan doen. Heel veel kinderen hebben ook stress en (te) veel prikkels!!”

“Tips en ondersteuning bij het geven en ontvangen van feedback. Bij een situatie kun je terugpakken op deze workshop, of voorbereiden thuis of vooraf bij wat je wil zeggen om de correcte feedback te geven.”

De 10 workshops werden goed gewaardeerd. De afsluiting van de dag werd verzorgd door 5D (www.5d.nu). Tijdens een “rechtszitting” speelden leerkrachten verschillende scčnes. Hoogtepunt was de bijdrage van Trijnie de de Wit die zich ernstig zorgde maakte over de teloorgang van het gymnastiek onderwijs.

27 SEPTijdens een leerzame ouderavond op de Christelijke Opleidingsschool zijn ouders en leerkrachten...
06 SEPOp 24 augustus is Professor BigBang Bart op de Christelijke Opleidingsschool geweest. Professor...