Bestuursakkoord en begroting Onderwijs definitief EN aandacht voor de ambitie binnen de stichting PCOK

18 september 2014
De Po-Raad (de sectorraad voor het primair onderwijs) heeft met onze staatsecretaris Sander Dekker (Min. O, C en W) een bestuursakkoord gesloten. Dit akkoord gaat in op de school van 2020. De basisscholen zullen zich in de komende 5 jaren extra onder andere aandacht gaan geven aan ICT in het onderwijs, aan de ontwikkeling van de (hoog)begaafde leerling, de vaardigheden van de leerkrachten en aan de kwaliteitszorg.
Dit zijn ook themaís die volop binnen de stichting PCOK aan bod komen. De werkgroep ICT, onder voorzitterschap van de heer Maarten Pronk (adjunct-directeur van de Christelijke Opleidingsschool) zal binnenkort het eindrapport presenteren. Daarnaast is de werkgroep Begaafdheid, onder voorzitterschap van dhr. Rene Hartvelt (dir. Marnixschool) onlangs van start gegaan met het ontwikkelen van een beleidsplan en een goed aanbod voor deze doelgroep.

Voorbereidingen zijn gestart om een medewerker aan te trekken die zich specifiek gaat bezighouden met de kwaliteitszorg van de scholen. Alle scholen van onze stichting hebben een basis-arrangement. Daarmee is aangetoond dat het onderwijs goed op orde is. Dat willen we zo houden, maar onze ambitie rijkt verder. We willen graag boven het landelijk niveau uitstijgen. Daarom is een  extra impuls in de kwaliteitszorg belangrijk.

De themaís die de PO-Raad in het bestuursakkoord heeft vastgelegd, komen dus goed overeen met de ontwikkelingen binnen de stichting. Wil u meer lezen over het bestuursakkoord en de financiŽle middelen die daarmee gemoeid zijn: volg dan onderstaande links.

Bestuursakkoord PO

Overzicht financiŽle consequenties